reklama

Povieš mi, čo je to život?

Dnes ráno som sa zamyslel, čo je to vlastne život. Nemyslím tým z teologickeho hľadiska, ale čisto z praktického. Aké znaky musí mať „vec“ aby bola živá? Ako poznáme život na inej planéte? Musí byť taký, aký máme tu, na Zemi?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Vždy ma fascinovalo to keď niekto povedal, že napr. na Plute nemôže byť život, lebo sú tam preň nepriaznivé podmienky. Ale to platí iba pre život, aký je na Zemi! Tak som sa zamyslel nad znakmi života na Zemi.

Napadli ma tieto otazky:
Musí sa to vedieť nejako pohybovať?
Musí to niečo prijímať (potravu), a niečo vylučovať?
Musí ti dýchať?
A musí sa to vedieť rozmnožovať?.

Viac veci ma (momentálne) nenapadá. Keď sa na tým teraz tak zamyslím... Tak potom už vieme vytvoriť umelý život. Pohyb napodobniť vieme už dávno. Prijímať a vylučovať? Naše „stroje“ prijímajú elektriku a vylučujú teplo. A rozmnožovanie? Nieje (myslím) problém urobiť „robota“ ktorý postaví sebe podobného (viď JOHNY 5 (-:)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak ako zistime že na inej planéte je život, keď sa vôbec nebude podobať tomu nášmu? Určite to nebudú „humanoidi“ ako to je vo vesmírnych filmoch, kde každý mimozemšťan vyzerá viac menej ako človek.

A tak stále neviem čo je to život. (mimo Zem, ale hlavne na Zemi). Vie niekto odpovad?

Matej Hrinčár

Matej Hrinčár

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom informatiky na MFF UKPrahe, kde momentálne aj žijem.Pripomienky buď v Knihe hosťí alebo na ICQ : 1750 37 871 Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáO ŽivoteO ŠkoleZatiaľ nezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu