reklama

O čase, alebo o osobnosti

Nedávno som mal čudný zážitok. Vraciam sa z obchodu na izbu, v ktorej už mali byt moji priatelia. Otvorím dvere, ale niečo mi tu nesedí. Niečo je iné.. Izbu nespoznávam a ani ľudí, čo sú v nej. Neviem dokonca ani prečo som tu. Po chvíli (trvalo to možno desatinku sekundy) si na všetko spomeniem a všetko je opäť v poriadku...Tato "čudná" situácia ma priviedla na otázku čo je čas.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Viem je to trochu čudná asociácia, ale nie až taká prekvapujúca. Prečo práve na čas? V tom momente som nemal žiadnu minulosť, budúcnosť tiež ešte nebola. A prítomnosť? Čo to vlastne je? Je to okamih medzi budúcnosťou, ktorá ešte nieje, a minulosťou, ktorá nemusí vôbec existovať a môže byt iba podvrh (napríklad ak by mi "niekto" v čase môjho výpadku pamäte dal do hlavy iné spomienky nemal by som na to ako prísť..). Tak vlastne ani prítomnosť neexistuje a potom neexistuje ani čas. .. Ale v čom potom žijeme? Naše vedomie potom vlastne neexistuje tiež? Plavíme sa potom asi nie v časopriestore, ale iba v priestore a čas je iba náš výmysel aby sme vedeli vysvetliť niektoré veci (ako je starnutie, umieranie...). Je to čudné, ale podľa mňa je na tom niečo pravdy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale "O všetkom sa dá pochybovať, iba o tom, že pochybujem sa pochybovať nedá, a keďže pochybovanie sa uskutočňuje v mysli, nedá sa pochybovať že myslím.. Myslím teda som" Tak prečo nepochybovať o všetkom (-:

Matej Hrinčár

Matej Hrinčár

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom informatiky na MFF UKPrahe, kde momentálne aj žijem.Pripomienky buď v Knihe hosťí alebo na ICQ : 1750 37 871 Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáO ŽivoteO ŠkoleZatiaľ nezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu