reklama

O sne a realite

Ako poznám rozdiel medzi snom a skutočnosťou? Dá sa vo sne poznať či snívam alebo nie? Dá sa v "reálnom" svete rozpoznať "realita"?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ráno som sa zobudil. Nič prekvapujúce. (-: Bol som ešte trochu unavený tak som si nastavil budík na 10 minút neskôr. Nejako som nemohol zaspať tak som sa dal do reči s kamarátkou. O niečom sme hovorili nepamätám si o čom. To nieje podstatne. Bol som ešte celkom unavený, tak som si trochu ešte zdriemol. Zrazu zvoní budík. Zobudím sa, a rozmýšľam či náš rozhovor prebehol. Bol som si (takmer) istý že áno, ale nie na 100% (pretože som si vôbec nepamätal o čom bol). Tak sa opýtam. Že vraj nie. Ale bolo to také reálne, by som prisahal, že všetko prebehlo. Sen sa stal na chvíľu realitou, ktorá sa nedala rozlíšiť od sna

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dlhými rokmi spania a snívania, som si už vypracoval inštinkt, na rozpoznávanie sna od reality. Napríklad viem, že keď sa mi chce strašne spať a vidím rozmazane (no nie vždy to je tak, napr. večer. keď idem spať (ne)viem, že sa mi to nesníva (-:), tak je to na 90% sen. Ale vždy sa chcem ubezpečiť a hľadám rôzne drobnosti, ktoré mi moje tvrdenie dokážu alebo vyvrátia. Napríklad, či vidím rôzne detaily, odrazy, tiene a podobne. Ale vždy to dopadne tak, že buď proste si už niesom istý (všetko nasvedčuje tomu, že je to skutočnosť), alebo na to že viem, že sa mi to snivá, proste zabudnem. A ráno ak si na ten sen spomeniem tak viem že som mal pravdu..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za bdelého stavu je to ale úplne inak. "Nespiaceho" človeka budeme darmo presviedčať, že sníva a my sme iba výplodom jeho fantázie. Aspoň mňa by teraz o tom nikto nepresvedčil, aj keď som si vedomý toho, že to môže byt iba moja bujná fantázia a že tento článok píšem vo sne. A ráno, keď sa zobudím, tak si nič nebudem pamätať. Aj keď je to veľmi nepravdepodobne... (je ale zaujímavé, že ma teraz „normálne“ nenapadne, že spim. To bude asi ďalší príznak sna, keď ma napadne, že to môže byt sen, tak to na 100% bude sen (-:)

Tak (už aspoň čiastočne) viem, ako poznám rozdiel medzi snom a skutočnosťou.? Ale dá sa v "reálnom" svete rozpoznať "realita"?

Matej Hrinčár

Matej Hrinčár

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom informatiky na MFF UKPrahe, kde momentálne aj žijem.Pripomienky buď v Knihe hosťí alebo na ICQ : 1750 37 871 Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáO ŽivoteO ŠkoleZatiaľ nezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu